در حالی که مشاهده منحرف کردن....

در حالی که مشاهده منحرف کردن یا خمیده کردن نور

 به واسطه ماده امری طبیعی به شمار می رود، دیدن خم شدن ماده

 توسط نور یکی از عجیب ترین پدیده هایی است که فیزیکدانان

 به تازگی شاهد آن بوده اند. این پدیده طی آزمایشی در ماه

 مارچ سال جاری گزارش شده است که طی آن دانشمندان رشته هایی

 از روبانهای نانو ذرات را با برخورد دادن

 پرتوهای نور به شکل مارپیچ درآوردند




در سال 1889، کارگرانی که مشغول حفر چاه بودند

 یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را یافتند. این یافته یک 

مجسمه رسی کوچک در قالب انسان بود. پیکره کوچک ما

 از عمق 90 متری زمین کشف شد و بر اساس آنالیزهای

 انجام گرفته، سن آن بیش از 2 میلیون سال تخمین زده شده

بسیار قبل‌تر از اینکه انسانی وجود داشته باشد




پسر ۸ ساله ی من دونده ی خوبی بود

 و در اکثر مسابقات مدال می آورد

روزی برای دیدن مسابقه ی او رفتم

در مسابقه ی اول مدال طلا را کسب کرد

مسابقه ی دوم آغاز شد

او شروع خوبی داشت اما در پایان مسابقه

 حرکت خود را کند کرد و نفر چهارم شد

برای دلداری به سراغ او رفتم تا نکند

 به خاطر اول نشدن ناراحت باشد

پسرم خنده ی معصومانه ای کرد و گفت

مامان یه رازی بهت میگم ولی پیش خودمون بمونه

کنجکاو شدم. پسرم ادامه داد

من یک مدال بردم اما دوستم 

نیکولاس هیچ مدالی نبرده بود

و خیلی دوست داشت یک مدال برای مادر

 پیرش ببرد. برای همین گذاشتم او اول بشود

پرسیدم:پس چرا چهارم شدی 

خندید و جواب داد

آخه نیکولاس میدونه من دونده ی خوبی هستم

اگر دوم می شدم همه چیز را میفهمید

حالا میتوانم بگم پایم پیچ خورد و عقب افتادم



نظرات 3 + ارسال نظر
دختر شیطون پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 11:38 ق.ظ http://shaytoooooon.blogfa.com

اره واقعا

سایگل جمعه 5 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 04:23 ب.ظ http://saygollove.mihanblog.com/

شب هنگام به تماشایِ خیال ؛

هیچکس از دیدنِ خوابِ رخِ من

دِلـتنگ نـَشُد ...!

روز که از جا بـرخیـزید ؛

هیچکس به شوقِ خوابِ دیشب

حرفی از دلتنگی ، با من نگفت !

همه شب ها آرام ، همه روزها عادی...

هیچکسی ، هیچکسی حتی یک بار

بـالـِشَش ، بـَهرِ دلـتنگیِ من

خیس از اَشک ها نـَشُد !


((نفیسه هاشملو))

شاخه طوبی پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 08:42 ق.ظ http://Www.shakhe-tooba.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد